måndag 13 juni 2016

När livet börja om - Lucy Dillon


När livet börja om - Lucy Dillon - Bokförlaget Forum
Libby och Jason har lämnat London för att ta över ett gammalt familjehotell på landet. Det dom inte berättar för vänner och svärmor som äger hotellet, är att Jason egentligen satt om i en ekonomisk knipa pga gamblandet med deras pengar. Så för att dölja sin sits övertygar dom omvärlden att dom ska förverkliga sin dröm och förvandla hotellet till en lyxig tillflyktsort för stressade storstadsmänniskor. Men ganska snart inser Libby att hon ensam kämpar för att deras "dröm" ska bli verklighet när Jason håller sig mer borta än på hotellet med sin mamma som hela tiden försvara hans dåliga omdöme.

En dag inträffar en otäck händelse precis utanför huset. En okänd kvinna blir påkörd och tappar minnet till följd av olyckan. När Libby erbjuder kvinnan att återhämta sig på hotellet sätter det igång en kedja av positiva händelser som kommer att förändra livet för många.

Jag blir ganska frustrerad av denna boken. Och jag känner mig mer och mer irriterad ju längre in i boken jag kommer. Framförallt på dom manliga karaktärena. Men är det kanske då man har lyckats med en bok. När man känner att "hade jag träffat Jason i verkligheten, då skulle han få höra ett och annat. För att inte tala om svärmodern. Jag är lite velig över boken. Tycker den är läsnings-värd i brist på annat, men det är nog också allt.
När det kommer till deckare gör det mig inget om jag vet vem mördaren är tidigt in i boken, för det intressanta tycker jag är varför. Men denna romanen är från knappt mitten och framåt väldigt förutsägbar. Och det passar inte i en roman.

Mitt betyg 2/5

Går att köpa på Adlibris eller Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar