söndag 19 juni 2016

Det andra ansiktet - Mari Jungstedt



Det andra ansiktet - Mari Jungstedt - Albert Bonnier förlag

Den idylliska kustorten Ljugarn håller på att vakna till liv inför turistsäsongen. Då hittas den välkände konstnären och småbarnspappan Henrik Dahlman mördad i sitt sommarhus,fastkedjad i sängen med handbojor.

När ett liknande mord begås på fastlandet dras kommissarieAnders Knutas och kollegan Karin Jacobsson in i en intensiv mördarjakt, samtidigt som deras kärleksförhållande prövas på allvar.Reportern Johan Berg är tillbaka på Gotland och bedriver egen spaning vilket försätter honom i livsfara.

Mari Jungstedts DET ANDRA ANSIKTET är en fängslandekriminalromanom kärlek, svek och dödliga begär.Det är den trettonde boken i serien om kriminalkommissarie Anders Knutas.


Jag blev kär i Maris böcker när jag började läsa dom. Det hade hunnit komma några stycken innan jag hittade henne. Så i början var det som en stor godispåse med en massa godbitar. Nu längtar jag i ett år efter nästa. Ja för när jag väl få den i hand så ta det max ett dygn så är den slut.

Tyvärr har dom sista böckerna inte gett mig samma tillfredställande som dom första. Men den nyaste nu "Det andra ansiktet" gör mig hoppfull att Mari är tillbaka i sitt skickliga berättande. Få skriver så bra som Mari gör. Men jag hade hoppats att det skulle vara lite mer om Knutas och dom andra i denna. Tyckte det kändes lite. Och att det nu ska ta ett år till jag få höra mer om mina Gotländska vänner gör mig nästan lite depp. För jag kommer nog aldrig sluta att längta efter Maris böcker om Knutas och gänget.

Mitt betyg 3/5

Går att köpa på Adlibris eller Bokus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar